Latest news

user

Cart

Next steps

You will now be forwarded to the simple & uncomplicated ticket platform "starjack".

• Create account
    or log in
  • Buy the ticket

You will be automatically redirected in 21 seconds.

Pressemeddelelse offentliggjort på den 26. juli 2016

27 millioner til investeringer

i endnu mere komfort og perfekte pister i SkiWelt!

Altid bedre, altid mere attraktive, altid på forkant med udviklingen! Intet år uden nyheder i SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental. Også i år investeres der mere end 27 millioner Euro – og med nyopførelsen af Salvenmoos-10er-oplevelsessvævebanen i Hochsöll tilføjes der atter en ny lift på kortet.

Oplevelses-10er-svævebane Salvenmoos: iscenesat vintereventyr

Nyopførelsen af Salvenmoos-svævebanen Hochsöll er den største enkeltinvestering i den kommende vinter. 2er-stoleliften opført i 1988 udskiftes med en oplevelses-10er-svævebane, der byder gæsterne på en helt ny dimension af „liftfornøjelsen“. Og hvilken slags liftfornøjelse vil der så være tale om? Lad dig overraske!

Alle SkiWelt forbindelser gennemgående snesikre

Ikke færre end 229 af 284 pistekilometer kan fra kommende vinter præpareres med sne og gøres vinterfitte inden for tre dage.

Næsten 100 nye sneanlæg – i alt er der nu over 1.700 snekanoner i hele SkiWelt –, mange tekniske forbedringer og forbedringer i forsyningen til sneanlæggene (alene 10 mio. Euro investeres i udvidelsen af reservoirsøen Kreuzjöchlsee i SkiWelt Westendorf) og nye pistefaciliteter: inden for pistekomfort sætter SkiWelt nye normer og fortsætter udbygningen af sin førerposition. Forbilledlig: På alle anlæg satser SkiWelt 100 % på vedvarende energi fra Tyrols vandkraft. Apropos energi: Elladestationerne i parkeringsanlæggene udvides fortsat – på skidagen står de gratis til rådighed.

140 nye gratis parkeringspladser og et nyt ski-depot ved dalstationen Scheffau

Hos SkiWelt Scheffau står der et storprojekt på programmet: Parkeringsdækket udvides med en etage mere og forsynes med en elevator, hvorved alle 4 parkeringsetager er forbundet komfortabelt og barrierefrit med hinanden: 140 nye gratis parkeringspladser til en komfortabel skifornøjelse og parkering direkte ved dalstationen - dvs.: med skiene direkte til parkeringspladsen (Ski in & Ski out). – Helt nyt er også ski-depotet med 300 opvarmede og ventilerede skabe til henholdsvis tre par ski – en service, som flere og flere vintersportsudøvere gerne gør brug af. Depoterne kan bookes direkte ved kassen – alt efter behov i et vist antal dage eller uger eller i hele sæsonen.

Fra den 10. januar: Spar rede penge med SkiWelt-dagkort

Men's Day hver tirsdag løber alle mænd og på Ladies' Day hver onsdag alle damer med dag- og halvdagskort til ungdomstakst. Dagkort i stedet for € 47,00 kun € 35,50 plus pant!

SkiWelt er en del af verdens største billetsamarbejde - 2.750 pistekilometer med ét kort!

Og det bedste til sidst: Med over 10 % af udbuddet af pister er SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental fra nu af en del af verdens største skibilletsamarbejde! Udbuddet dækket af det populære Kitzbüheler Alpen AllStarCard blev med et slag tredoblet og omfatter nu 25 skiregioner i 6 delstater.
Dermed kan ikke færre end 2.750 pistekilometer og over 900 svævebaner benyttes med et eneste kort til en enestående pris af € 680,-- (i billetforsalg). AllStarCard tilbydes som dagkort (1-14 dage), som valg-skipas og naturligvis helt komfortabelt som sæsonkort. Vores tip til alle entusiastiske skiløbere.

SkiWelt Marketing GmbH
Dorf 84